opavontuurinbrazilie.reismee.nl

Gewoon een dagje uit ons leven hier

Eventjes gewoon een leuk tussentijds verslagje van wat we vandaag gedaan hebben! Ik sliep gisteravond al om 19:30 haha en sidney om 20:15! En om 05:00 ging de wekker. Dat is dus een beetje ons ritme! Maar wel lekker hoor, het is hier 5 uurtjes eerder dus we gaan eigenlijk gewoon een beetje mee in het ritme van Nederland. We moesten allebei gelijk als eerst even wat dingetjes voor werk doen terwijl het zonnetje al heerlijk scheen. Ik had Sidney even een broodje ei gemaakt, en voor mezelf net als iedere ochtend een fruit salade met papaja, ananas en watermeloen. Zo lekker is het fruit hier!! Veel zoeter dan in Nederland. Nadat we allebei de eerste belangrijke dingen voor werk gedaan hadden was het tijd om ons om te kleden voor de sportschool. Heerlijke sportsessie gehad, we willen echt fit worden hier en we zijn dan ook best gedisciplineerd bezig. Geen alcohol, gezonde voeding, om de dag sporten. Nu volhouden!! Het voelt nu al lekker in ieder geval. De gym waar wij sporten is echt terug in de tijd, en er schoot ook een kabel los toen iemand aan het gewicht heffen was, de roest staat op de apparaten. Maar voor de rest doen ze het wel, maar ik lig regelmatig dubbel om hoe het er allemaal uit ziet haha. Terug naar de jaren 80! Het voelt ook echt als 1 grote woonkamer daar. Het lijkt wel alsof iedereen elkaar kent en de Brazilianen communiceren luid en duidelijk met elkaar ;)

Het was al zooo warm dat toen we terug kwamen even een heerlijke duik in het zwembad hebben genomen, met een lekkere kokosnoot erbij. Ook de insecten vonden mij wel lekker, ben een paar rode bulten rijker.

Vanmiddag hebben we weer gewerkt en ook nog een hapje gegeten bij ons favoriete Braziliaanse buffetrestaurant. En vanavond heb ik lekker gevideobelt met het thuisfront, ennn nu (17:45) is het hier alweer pikkedonker en liggen we alweer op bed. Met nog een volle buik van het buffet haha. Morgen weer een nieuwe dag, slaap lekker voor straks!!

Oja gewoon even een grappig feitje wat mij opvalt: voor iedere boodschap die je doet krijg je een plastic tasje (plastic verbruik letten ze niet op)Waar je in NL betaald voor je plastic tasjes vliegen ze hier om je oren en pakt de caissière je boodschappen ook op zuid Amerikaans tempo allemaal voor jou in hoelang de rij ook is. Das dan wel weer service!

Ellen

Geen alcohol? Niets voor jou hahahaha

Monique

Hahahaaaa van je baas moet je ‘t hebben ?!! Nee helemaal op de healthy tour hoor!